Thursday, July 14, 2011

.: Kebahagiaan Itu Hanya Sementara :.

Assalamualaikum readers sayang..

Hai. Selamat petang semua. Alhamdulillah keadaan diriku dalam keadaan baik sikit berbanding semalam. Terima kasih ya Allah, cuma lemah sikit.  
Kenapa ek tajuk entry ak macam tu ? Benarkah readers sekalian bahawa " Kebahagiaan Itu Hanya Sementara" ? Kenapa ak rasa ianya benar dan sekarang ak benar-benar alaminya. ? :(
YaAllah, Ya Tuhanku, kuatkanlah diri ini. Tabahkanlah diri ini. :(. Walau apa pun berlaku, ak tetap menerima takdirMu dengan keredhaanMu. :(. 
Kadangkala hidup ini seperti pelangi. Sekejap kita bahagia, sekejap kita sedih. Itu lumrah hidup. Apa-apapun, kita kena tempuhinya dengan penuh semangat. :). 
 Walaupun sekarang, kebahagiaan yang ak impikan bersama seseorang yang istimewa bagiku tidak dapat ak miliki, rasai, namun, ak pasti, suatu hari nanti, ak pasti dapat merasai dan mengalami itu semua.  
Memang benar, jika kita dalam kesulitan, kesusahan, bukan semua orang yang kita harapkan dan inginkan akan berada di samping kita. Apatah lagi mahu menolong kita. Tapi ak pasti, jika kita kuat semangat, tabahkan hati dan selalu ingat Tuhan, kita pasti dapat merasakan bahawa Allah ada dengan kita dan kita tidak akan berada dalam kesedihan dan kesengsaraan lagi.  
Hidup juga perlu belajar hidup bersendirian walaupun ramai yang menyayangi kita di sekeliling. :). Kerna itu hanya seketika. Yang kekal hanya Allah S.W.T. Hanya Allah yang boleh menolong dan mengubati jika kita dalam kesempitan.  
Bangkitlah diriku, bahawa ak bukan hamba yang lemah dan cepat mengalah, ak kena kuat semangat untuk terus berusaha ke depan, untuk terus hidup walaupun kesunyiaan dan pelbagai dugaan menyelubungi diriku . Allah akan melakukan yang terbaik untuk hambanya jika hambanya benar-benar berusaha dan bermunajat kepadaNya, InsyaAllah. 
:::  I feel like i cant trust anyone. Every time i begin to open up to someone they turn around and tell my secrets to everyone! Why can't i just find one person that i can completely 100 trust? 
 There is one..Allah !!! :::




terima kasih kerana sudi membaca

3 00 ♥ menerima kasih ♥:

Nura Mira... said...

Aina...love u much!

Nura Mira... said...

betul na..kebahagiaan d dunia ni hanya sementara,,cari lah kebahagiaan yg kekal d akhirat 6t..hidup perlu diteruskan untuk bekalan hidup di sana,,

aina said...

i luv u so much, too ! :)
ermm..kdgkla ak terleka ksih syg abdi..terllu agungkn ksih syg sesma mnusia..sedgkn i2 x kekl..:(

Post a Comment

komen yep ! :)